Automaty sprzedające sprawdzają się wszędzie tam, gdzie potrzebny jest nieprzerwany dostęp do określonej gamy produktów. Automaty sprzedające dla szpitali, przychodni czy klinik to bardzo dobre rozwiązanie z kilku względów.
Pamiętajmy, iż miejsca te bardzo często odwiedzają ludzie w pierwszym momencie nieprzygotowani na dłuższy pobyt. Jakie są korzyści z umieszczania automatów vendingowych w szpitalach? Jak sprawdzają się w przychodni, poczekalni, okolicach pomieszczeń socjalnych pracowników?
Awaryjne sytuacje wymagają specjalnych rozwiązań – automaty dla pacjentów
Pobyt w szpitalu często nie jest planowany, dlatego pacjenci czy osoby ich odwiedzające mogą mieć potrzebę skorzystania z szybkich zakupów drobnych artykułów żywnościowych czy napojów. Taką możliwość stwarzają właśnie automaty sprzedające.
Oferta produktów z automatów może być bardzo zróżnicowana, od standardowych słodkich i słonych przekąsek, poprzez świeże kanapki z chłodni, po owoce, soki czy napoje (również gorące).
Automaty vendingowe dla szpitali mogą również oferować niezbędne do wejścia na oddział akcesoria, takie jak ochraniacze na obuwie, jednorazowe fartuchy czy maseczki pakowane pojedynczo.
Oferta automatu dostosowana do indywidualnych potrzeb
Ogromną zaletą maszyn sprzedających jest możliwość dostosowania asortymentu do aktualnego zapotrzebowania. Inaczej można wyposażyć automat znajdujący się w holu obiektu, na konkretnych oddziałach czy w poczekalni.
Zaopatrzenie automatów w produkty dedykowane określonym grupom pozwala na stworzenie oferty doskonale dostosowanej do sytuacji.
Na przykład w pobliżu oddziału chorób wewnętrznych brak miejsca na słodycze czy gazowane napoje, bardziej potrzebne będą lekkie przekąski, produkty dla diabetyków czy butelkowana woda.
Z automatów korzystać mogą zarówno pacjenci, jak również osoby odwiedzające. Z kolei dla personelu szpitala, automat vendingowy to możliwość szybkiego zaspokojenia głodu.
Intuicyjna obsługa połączona ze zróżnicowanymi formami płatności
Automaty vendingowe są już na tyle popularne, że nie stwarzają wśród użytkowników obaw związanych z ich obsługą. Panel do obsługi urządzenia pozwala na łatwy wybór kupowanego towaru. Szybka obsługa sprzedaży pomaga w uniknięciu kolejek.
Płatność realizowana w wybrany sposób to wygoda dla zwolenników różnych form uiszczania opłat.
Obok sprzedaży gotówkowej (monety i banknoty), automaty sprzedające Vemat obsługują także:
- płatności kartą
- płatności zbliżeniowe
- blik
Ciekawą alternatywę stanowią również wewnętrzne formy płatności – żetony, karty zbliżeniowe itp. najczęściej zapewniane przez pracodawcę w pomieszczeniach socjalnych.
Czytelna instrukcja obsługi ułatwia wykonywanie poszczególnych czynności tak, że zarówno najmłodsi, jak i starsze osoby nie powinny mieć problemów z zakupem w maszynie. W większości przypadków automatów z wyświetlaczem wystarczy podążać za komunikatami urządzenia, by zrealizować transakcję.
Niezawodność i dostępność maszyny
Maszyny vendingowe Vemat cechuje niska awaryjność. Dopracowane konstrukcje o prostych mechanizmach minimalizują ryzyko wystąpienia usterek.
Wybrane modele wyposażone w algorytmy autokontroli pozwalają na samodzielną weryfikację poprawności pracy. Automaty mają również niebagatelną przewagę nad sprzedażą tradycyjną — dostępność praktycznie o każdej porze.
Warto zauważyć, iż dość częstym rozwiązaniem jest wykorzystanie kilku automatów sprzedających w jednej placówce. Takie rozwiązanie oprócz możliwości zróżnicowania oferty, pozwala również uniknąć kolejek i szybką obsługę, nawet w najbardziej aktywnej porze dnia.
Sprawny serwis i uzupełnianie
Ponieważ produkty sprzedawane przez automaty nie mają bezpośredniej styczności z klientem przed zakupem, ich czystość gwarantuje właśnie właściwie przeprowadzony serwis oraz proces uzupełniania maszyny.
Regularne uzupełnienia asortymentu oraz serwis maszyn to stały element pracy naszych grup serwisowych. Warto dodać, iż zastosowanie szeregu nowoczesnych zabezpieczeń pozwala zminimalizować ryzyko kradzieży czy drobnych aktów wandalizmu.